Eindmusical Code Rood!

Opgesloten in het Museum van de Toekomst… is groep 8 er klaar voor?

Groep 8 van basisschool De afzwaaier heeft een VIP-arrangement gewonnen bij het spiksplinternieuwe Museum van de Toekomst. ’s Avonds krijgen ze een persoonlijke rondleiding van de directrice. Eenmaal binnen kijken ze hun ogen uit. En hun handen; Tijmen vraagt zich af waar het rode knopje voor is. Er is maar één manier om daar achter te komen. Voorzichtig drukt hij erop en dan…

…gaat het alarm af, de deuren sluiten automatisch, er komen valhekken naar beneden en het museum wordt hermetisch afgesloten.

Bekijk de trailer!

Een afscheidsmusical die leuk is én diepgang heeft

Deze musical is niet alleen spannend en vrolijk, maar raakt ook aan belangrijke thema’s. De schoolklas komt vast te zitten in het museum en dat gaat minstens een week duren. Hoe pak je het dan aan om het in een spannende situatie toch prettig met elkaar om te gaan?

Janusz Korczak

In de musical wordt verwezen naar het gedachtegoed van Janusz Korczak (1878-1942). Deze Poolse kinderarts en pedagoog was van mening dat kinderen mee kunnen beslissen over de manier waarop wij samenleven. Dit bracht hij in de praktijk in een weeshuis in Warschau en het bleek te werken. Zijn gedachtegoed leeft nog steeds voort in de pedagogiek en wordt in Nederland levend gehouden door de Janusz Korczak Stichting (www.korczak.nl).

Bij deze musical bieden wij een gratis lespakket aan waarmee kinderen kennismaken met zijn ideeën en leren om eigen verantwoordelijkheid te nemen. De combinatie van het lespakket en de musical is een mooie afsluiting van het burgerschapsprogramma op uw school, én natuurlijk van acht jaar basisschool.